La ,,spălat,, publicitate
Cea mai stupidă și amuzantă publicitate se află la noi în
țară. Așa concluzie mi-am făcut miercurea aceasta la un eveniment, numit
„Spălătoria Publicitară”, organizat pe holul Universității de Stat din Moldova. Evenimentul se organizează deja al 7-lea an consecutiv. Acesta are
menirea de a reflecta greșelile ce apar în publicitatea autohtonă și să oprească
acest fenomen pe care îl întălnim foarte des la noi.
Am fost invitat la eveniment cu o zi înainte de către
colegii mei din anul III de la Comunicare și Relații Publice. Aceștia au avut o
invitație originală, folosind un magnetofon cu o voce sexy înregistrată a unei
domnișoare. Când am ajuns la eveniment am rămas uimit din primele clipe. Prima
ce mi-a atras atenție a fost inscripția ,,Casa Mare’’ la intrare în partea holului
special amenajată, de parcă era fațada unui restaurant cu bucătărie
moldovenească. Locul era aranjat în stil tradițional moldovenesc. Erau doua
panouri pe care organizatorii au afișat poze cu exemple de publicitate proastă
și bună. Era și un ecran pe care se rula video cu publicitate. Când am văzut o reclama la sushi, unde de fapt era scris
,,suchi,, , mi-a trecut pofta față de această mâncare japoneză. Zeci de studenți au împânzit locul pentru a vedea ce
tip de publicitate avem la noi. Era o înghesuială de nedescris. Holul era prea
îngust pentru atâția oameni, de aceea s-au creat stări de disconfort. Lumea se
îmbulzea pentru a privi pozele de pe panouri. Aveam senzația că mă aflu într-un
microbuz. Aerul închis domina în acel moment.

De fapt publicitatea
aceasta proastă nu face altceva decât să proiecteze nivelul nostru de cultură,
care este unul foarte slab dezvoltat. De aici ar trebui să tragem niște
concluzii. Pot spune cu siguranță că mai trebuie de atras atenție la unele
detalii când se organizează evenimente de genul, căci pentru a percepe mesajul
acestora trebuie să te simți în primul rând liber și relaxat, dar nu ca în
troleibuzul 24 la ora 8 dimineața...
Comentarii
Trimiteți un comentariu